2月22日開催 公開研究会(対面+オンライン形式(Zoom))『Social space perspectives in exploring SDGs curricula localization: Case study at two Japanese national and private universities』のご案内

★申込は締め切りました。

下記の通り、公開研究会を開催しますので、ご案内いたします。

■日時:2024年2月22日(木)14:00~15:00

■場所:対面+オンライン形式(Zoom)
     広島大学高等教育研究開発センター授業研究開発室
    ※お申込みされた方には参加用URLを前日までにご連絡いたします。
 
■テーマ:Social space perspectives in exploring SDGs curricula localization: Case study at two Japanese national and private universities

■司会・進行:キム・ヤンソン(広島大学)

■講演者:エンクトゥル・アリウナ(大阪大学)ラクシャンデル・マハブーベ(関西学院大学)

■言語:英語

■概要:Drawing on the concept of the Production of Space (Lefebvre, 1991) this article examines how sustainable development agenda was localized in two international education programs at two universities in Japan. We analyzed relevant institutional strategy documents, interviews with program designers, students’ reflective notes, as well as the authors’ autoethnographic journals. The findings show that the local and institutional context (the conceived space) influenced the SDGs curriculum design, the topics focused in the course, and the students’ interest in particular issues relevant to themselves. The virtual and physical learning spaces and the program design (perceived space) shaped students’ interaction and learning outcomes. Through lived experiences, the instructors and the students negotiated and challenged the program design shifting the perceived spaces. Our study contributes to further understanding of localization of SDGs in the context of internationalisation of higher education from cross-disciplinary perspectives of space.

■プログラム:
14:00-14:30 講演
14:30-15:00 Q&A およびディスカッション

■その他:
・本研究会は、広島大学高等教育研究開発センター・国際共同研究推進事業の企画の一環として開催されます。
・参加費は無料です。(申し込み締切:2月21日(水)正午)
・本セミナーについては、ウェブ会議システム(Zoomミーティングを予定)を使用して実施いたします。開催時刻までにインターネット環境、PC等端末(Webカメラ、マイクが必要)のご用意をお願いいたします。
・Zoomにログインする時には、IDに姓名を使用してください。参加申し込み登録者のお名前と違う場合、入室を許可されない場合がございます。
・各自のPC機能等により録画された動画の公開は許可されておりませんのでご留意ください。
・前日までに参加方法のメールが届かない場合は、下記アドレスまでお問合せください。

  高等教育研究開発センター <k-kokyo(at)office.hiroshima-u.ac.jp>
  (at)を@に置き換えてください。